Nikt naprawdę nie wie i nie potrafi określić gdzie i kiedy powstała Sakra. Podchodząc jednak do sprawy chronologiczno-etymologicznie było to tak...

Początków zespołu Sakra należy upatrywać we wrocławskiej formacji Sexgruppenführer (http://legalez.nuta.pl/z.html?ID=1582), gdzie to na początku nowej dekady spotkali się i po raz pierwszy zmiksowali fale akustyczne obecni członkowie Sakry perkusista Karlozz, basista Stupid Jack i gitarzysta Karasso. Stupid Jack udzielał się w zespołach Tarot i Musk natomiast Rybsko w Antares i przez krótki czas w Para Wino.

Po jakimś bliżej nieokreślonym czasie wspólnego grania zespół zawiesił swoją działalność głównie z powodu niesubordynacji i zlewania prób przez wokalistę Kosmitę Golina. Sukcesem owego zespołu było zagranie kilku bardzo dobrze przyjętych koncertów i w 2002 r. nagranie płyty demo o nazwie „Teatro purpurowa gałka”.

Jeszcze w trakcie nagrywania płyty Karloz dołącza do zespołu Dust Blow wskakując za perkusje (www.dustblow.com). Czasem spotykamy się jednak w kanciapie u Karloza spędzając czas na kilkugodzinnych improwizacjach. Ze względów ideologicznych Karloz opuszcza Dust Blow natomiast pojawia się w nim Karasso na basie. Po kilku kocertach i kilku imprezkach jakie im zawsze towarzyszyły Karasso opuszcza Dust Blow wyjeżdżając za chlebem na zachód. Na jego miejsce na basówkę wskakuje nie kto inny jak Stupid Jack.

Jest rok 2003 we wrocławskiej knajpie Exodus z pomysłu Juli i za namową Rajsia barmana tejże spelunki spotykają się wspólni znajomi, którzy potrafią „na czymś” grać.

Maj/Czerwiec 2003 pierwsze próby i występ na Uniwersytecie Wrocławskim w Konkursie Piosenki Słowiańskiej z piosenką ska-punkowej kapeli rosyjskiej Distemper pt."Spit ostorożnaja trava". W składzie Miss Jula- trąbka, Darecky - puzon, Karloz - perka, Piotr - basówka, Kasia i Dominika – chórki, Dominik – gitarka, Sławek – sax, zespół zajmuje trzecie miejsce i kończy na tym dalsze wspólne granie.

Wiosna 2004 Miss Jula zbiera ekipę do kolejnej edycji projektu „Piosenka Słowiańska – graj i zgarniaj nagrody” brakuje gitarzysty i saxofonisty. Karasso wskakuje na solówkę, saxa nie udaje się znaleźć. Występ z piosenką słowackiego zespołu ska/reagge Polemic "Ona je taka" okazuje się rewelacyjny, jury sądzi jednak inaczej i odsyła nas z kwitkiem. Zaraz po występie rodzi się pomysł, ażeby kontynuować wspólne granie. Od tej pory spotykamy się regularnie w składzie Jula, Darecky, Stupid Jack, Karasso, a za garami Fryta (perkusista Seth’a). Karloz w tym czasie zagniata w kapeli Henry Matise.

Brak inwencji ze strony wokalisty Rajsia sprawia, że próby są jedynie instrumentalne i nagle zupełnie spod ziemi gdy już tracimy wiarę w kompletację zespołu wyłania się spod ziemi DanWoyteck nasz obecny frontmen. Próby zaczynają nabierać kolorytu, powstają pierwsze numery...

Po niecałym roku wspólnego grania znowu zbliża się przegląd piosenki Słowiańskiej na wrocławskim Uni. Niejako z tradycji zaczynamy grać próby w pierwotnym składzie czyli z Karlozem na garnuszkach. Tym razem występujemy ze swoim autorskim kawałkiem pt. Ska-rtki. Odbiór przez publiczność jest niesamowity. Jury nie było go w stanie zignorować chociaż już wyraźnie widać, że nie na rękę są im nasze występy w tym miejscu z uporem maniaka grając ska. Otrzymujemy wyróżnienie, dyplom i książkę o tatrach. Szkoda, że nie kolorowankę bo takiej nie żal by było podzielić na 6 kawałków.

Zauważamy nareszcie czym były spowodowane nasze jazzowe problemy. Do składu wraca Karloz, niedługo później w tajemniczych okolicznościach czeskich komunikatorów internetowych zostaje wymyślona nazwa Sakra (czyt. Sakra).

Ze względu na fakt, że w każdym z nas drzemie zupełnie inna nutka od Rommela przez Funkadelic, Paco de Lucia’e po Nasty Savage nie idziemy w określonym kierunku i ubieramy nasze emocję w coś z gatunku ska/reggae.

www.sakra.glt.pl
Serwis może wykorzystywać pliki cookies, które umożliwiają korzystanie z jego zasobów. Więcej w Polityce prywatności.
Więcej informacji Akceptuję Nie zgadzam się